TinkerCAD és un programa en línea, amb el qual ens podem enregistrar de manera gratuïta, i el podem fer servir per tenir un primer contacte amb el disseny en 3D.
A més, el podem connectar amb la impressora 3D del centre, per "fer real" allò que dissenyem amb l'ordinador.
A més, el podem connectar amb la impressora 3D del centre, per "fer real" allò que dissenyem amb l'ordinador.
A continuació us deixo una selecció tutorials que utilitzarem com a base per realitzar els nostres primers dissenys, i que ens ajudaran a aprendre les nocions bàsiques del programa per tal d'utilitzar-lo...amb l'objectiu de que dissenyeu fins on la imaginació us doni de si.
TASCA 0. INTRODUCCIÓ A TINKERCAD.
NOCIONS BÀSIQUES
Mira el vídeo i respon el següent formulari.
NOCIONS BÀSIQUES
Mira el vídeo i respon el següent formulari.
A veure si has estat atent/a. Respon el següent test d'avaluació. Molta sort!!!
TASCA 1. INTRODUCCIÓ A TINKERCAD.
- Reprodueix una figura com la que es mostra a la imatge (respecta mides, color i posició).
- El nom del fitxer ha de ser:
- "TASCA 1 + nom i cognoms"
- (Exemple: TASCA 1 AMPARO PABLO BERNAD)
- Si vols treure un exel·lent a la tasca, afegeix al mateix tauler de treball una figura lliure hueca per dins (pot ser de les mides, color i forma que vulguis, però diferent a la proposada
- COM ENVIEM LA FEINA???
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 2. DISSENY D'UN SPINNER
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 3. DISSENY D'UNA TASSA
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 5. DISSENY D'UN OBJECTE PROPI
- Segueix el tutorial i crea una spinner similar al que es mostra allà.
- Modifica el color i si s'escau, algun dels paràmetres que proposa el tutorial. Com més original, més alta serà la nota.
- El nom de la tasca ha de ser:
- "PRÀCTICA 2 + NOM I COGNOMS"
- (Exemple: PRÀCTICA 2 AMPARO PABLO).
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 3. DISSENY D'UNA TASSA
- Segueix el tutorial i crea una tassa similar a la que es mostra allà.
- Cal que canvies el text / la decoració de la tassa. Pots afegir algun element extra, modificat la forma, o ampliar la decoració. Com més original, més alta serà la nota.
- El nom de la tasca ha de ser:
- "PRÀCTICA 3+ NOM I COGNOMS"
- (Exemple: PRÀCTICA 3 AMPARO PABLO).
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 4. DISSENY D'UNES BOTES
- Segueix el tutorial i crea unes botes amb empremtes, com les que ensenya el vídeo.
- Afegeix algun element decoratiu. Com més original, més alta serà la nota.
- El nom de la tasca ha de ser:
- "PRÀCTICA 4+ NOM I COGNOMS"
- (Exemple: PRÀCTICA 4 AMPARO PABLO).
Clica l'enllaç si vols saber els objectius a assolir en aquesta pràctica.
TASCA 5. DISSENY D'UN OBJECTE PROPI
Un cop saps com funcionen les funcions bàsiques de TinkerCAD, i has aprés com dissenyar diferents tipus d'objectes, cal que dissenyis tu un objecte, susceptible de ser imprés amb l'impressora 3D.
L'ús del mateix també pot ser divers (Exemples: un clauer, un setgell, un ninot, ...)
Pots buscar inspiració a youtube, però cal que sigui el més personalitzat possible.
Cal que utilitzes, per fer el disseny, la majoria de les opcions del programa amb les que hem estat practicant.
Com sempre, com més original, major punutació obtindràs.
- El nom de la tasca ha de ser:
- "PRÀCTICA 5+ NOM I COGNOMS"
- (Exemple: PRÀCTICA 5 AMPARO PABLO).
*Aquí et deixo alguns tutorials més per si et poden servir d'inspiració. Però recorda, no els has de copiar. Com més original sigui l'objecte, més nota obtindràs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada