diumenge, 25 d’octubre del 2015

ELS PRINCIPIS DE GESTALT

Gestalt.svg
Imatge de Valessio
Wikipedia
Els principis o Lleis de Gestalt estan basats en una corrent psicològica, sorgida a Alemanya a principis del s.XX.

Ens vénen a explicar com la ment, configura els elements que arriben a ella a través dels canals sensorials (la percepció) o la memòria (pensaments, intel·ligència, ...) Podem dir que "El tot és més gran que la suma de les parts".

Per què son importants les Lleis de Gestalt al disseny Gràfic?  Perquè el disseny pretén despertar un sentiment sobre el receptor, i per tant és necessari conèixer com el receptor interpreta els objectes que percep.


Quins son els principis o Lleis de Gestalt?
  • Llei de Figura i Fons: El receptor d'un missatge visual distingeix entre el tema protagonista de la imatge i l'entorn que l'enmarca. La figura és l'element que capta l'atenció del receptor, està ben definida i s'interpreta com en un primer pla, mentre que el fons queda poc diferenciat.
  • Llei de la pregnancia: Es perceben millor les formes simples o simètriques, ja que resulten més comprensibles o memoritzables. Es tracta de que tendim a buscar la bona forma.
Resultat d'imatges de ley de la pregnancia en publicidad
  • Llei de l'experiència: Percebem les coses en funció del que coneixem i del nostre aprenentatge. Interpretem les imatges en funció de la nostra experiència.
  • Llei de proximitat: El receptor tendeix a agrupar els membres més propers en l'espai de la imatge, integrant-los en una unitat completa o en un tot.
proximidad gestalt  
  • Llei de semblança: Percebem agrupats els elements que son iguals amb forma, color, mida, ...
 semejanza gestalt 
  • Llei de contrast: Un element es distingeix de la resta per la seva singularitat o especificitat.
Resultat d'imatges de contraste gestalt publicidadResultat d'imatges de contraste gestalt publicidad
Resultat d'imatges de contraste gestalt publicidad
  • Llei de Tancament: Els receptors tendim a completar la forma i el significat de conformitat amb el tot quan li falta una petita part. Es produeix quan l'objecte està incomplet, i el cervell activa els mecanismes per a completar la figura mitjançant l'aportació de la informació que li falta.

Resultat d'imatges de cierre gestalt publicidadResultat d'imatges de cierre gestalt publicidad





A la classe de plàstica hem aplicat la llei de la figura i el fons, amb motiu de que s'apropa halloween, hem fet uns portavel·les,  reutilitzant pots vidre, pintant el seu exterior amb esprai, i amb dibuixant hombres fantasmagòriques amb una mica d'imaginació. Aquí us mostro el resultat:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada